2008/09/01

nya tider

en mindre modifiering i innehållet på denna blogg behövs, ty livet fått en helt annan vändning sedan det senaste inlägget 16/2. två dagar efter det inlägget upptäckte jag att jag var preggo, och sen dess har huvudet varit lite väl mättat med funderingar för att få ner dem på pränt.

men nu är det andra bullar (i ugnen). har precis påbörjat min ledighet med havandeskapspenning. jobbet är alldeles för tungt för att jag ska orka med det. hann visserligen bara jobba en vecka efter semestern, men det var det värsta jag gjort på länge. på fyra veckor hinner det hända rätt mycket med kroppen, och det kändes att man vant sig vid ett lugnare tempo än vad som krävs när man jobbar. har sovit för lite, fötterna har värkt, hela kroppen har värkt. magen tog emot hela tiden, och energireserverna har varit slutförbrukade hela veckan.

inte nog med det var jag ambitiös och bokade in ett besök i ullared med svärmor i lördags. sen dess har jag nog inte gjort så mycket mer än att bara ta det lugnt. att ligga kvar i sängen när M gick till jobbet kändes helt fantastiskt. lite tråkigt är det ju för honom att behöva gå upp själv, men å andra sidan är det jag som drar det tunga lasset för tillfället. ;)

nu snurrar tvättmaskinen, spjälsängen väntar på att bli monterad, och kassarna från ullared står fortfarande fulla och väntar på att bli uppackade. får se hur mycket jag orkar göra idag, har ju trots allt 51 dagar kvar tills snutten ska ut. får spara lite till i morgon också...

Inga kommentarer: