2008/12/04

julpynt

grejja med en vaken bebis på armen är inte det lättaste, när man ska försöka dra sladdar till julbelysning och flytta på tunga grejer. verkar som om hon har somnat nu, i sin säng dessutom, så jag får passa på att hetsstäda eller nåt liknande.

vi har inte så mycket julpynt. två stakar har vi för tillfället, samt en löpare som sponsrades av åsa igår. denligger framme, men jag har inte brytt mig om att stryka den. två tomtar har vi fått också, den ena av svärmor och den andra av minigrisens faster. jag är inte sådär mycket för att pynta, men jag tror jag faktiskt ska bunkra upp med billigt julpynt i mellandagarna för nästa år. då är det roligt för minigrisen också.

maratonfikade igår. först med fl-mammor, sen dök anna och ausi upp, då bytte jag bara bord. latte, bulle, soppa, cola och hallonbakelse hann jag med på typ fyra timmar. köpte en hårfärg igår eftersom jag konstaterat att med mammapengar går man inte till frissan, så nu är jag kissblond. fast det här med pengar är ju en prioriteringsfråga. ett par fikor så har man värdet av slingorna i magsäcken...

idag kom leveransen av minigrismaten, äntligen. däremot har fakturan inte kommit än, är lite nyfiken på vad alla akutleveransavgifter och frakter går på. det är nog ändå betydligt mycket mindre 'n om vi skulle köpa burkar för ordinarie pris. 6 burkar à 190 spänn är ju lite skillnad mot en kartong (med 6 burkar) för 120 spänn. förutsatt att det är det det kostar.

Inga kommentarer: