2009/03/21

bebishunger

ok, det tar ett tag innan man kan avgöra hur mycket bebis kan äta av den "fasta" födan utan att behöva mjölk till. efter lunchen var hon rejält grinig vilket jag först tolkade som trötthet, men efter närmare eftertanke insåg jag att hon fortfarande var hungrig. jag bör nog mäta upp maten i en burk för annars missbedömer man lätt mängden till alldeles för lite. bebiskorven kan lätt smälla i sig en hel burk om hon skulle få chansen.

de senaste dagarna har hon även fått efterrätt i form av mosad banan, och det är hur smaskigt som helst. man blir grymt sugen på att testa allt möjligt på en gång, men för säkerhets skull måste man ge varje smak ett par dar för att kunna utesluta eventuella allergier. för att underlätta för min senila hjärna har jag införskaffat världens bästa kylskåpsmagnet i form av ett block.



frysen är proppfull med ärtpuré efter den senaste matlagningsorgien. idag har jag gjort blomkålspuré, så hela lägenheten luktar lite lätt av prutt. jag fasar för hur det kommer lukta när den passerat en bebismage. näst på tur står morotspuré, men det får vänta en dag eller två. måste nämligen frysa maten i omgångar då jag inte är begåvad med tillräckligt många istärningslådor.

Inga kommentarer: