2009/03/23

kräksbebis no more

faran är inte över än, fortfarande kommer det en hel del kräks, men som en morgon som denna har jag låtit bli att ta på henne en haklapp trots finklänning. vad är tricket? fast föda! hon får fortfarande ersättning, än är hon inte tillräckligt stor för att klara sig enbart på mat, men hon är på god väg.

sen var det ju det här med bajset. nattens blöja innehöll två små pluttar i samma storleksskala som harbajs. stenhårda är dom också. mycket roande. imorse blandade jag i banan i gröten, morgondagens frukost får nog en skvätt katrinplommonpuré. måste bara komma ihåg att lägga plommonen i blöt. tanken slog mig när jag gått och lagt mig igår kväll, men jag orkade inte gå upp. har hon klarat sig såhär länge med hård mage tror jag inte hon tar skada av en dag till.

jag ska inte ta ut något i förskott då minigrisens språkutveckling till största sannolikhet kommer störas av att hon får höra två språk, men det lät som om hon sa mamma. :D eller så var det bara ordbajseri. det är mycket intressanta ljud som kommer från henne. som i morse, hon måste ha drömt nåt hemskt. om blomkålspurén säkert, då hon skrek till högljutt som en siren.

Inga kommentarer: