2009/03/04

ledsen

man känner sig som en hemsk människa när man ska behöva bestämma över en annan varelses öde, men i slutändan var detta bäst för muffy. hon har spenderat säkert 1/3 av sitt liv i tratt på grund av sår som hon fått i ansiktet. de senaste gångerna hon haft tratt har inte det varit speciellt effektivt heller då hon hittat hörn att klia sig mot så att såren aldrig hann läka. enligt veterinären berodde det sannolikt på födoämnesallergi, men trots strikt diet har det inte blivit bättre heller.

långt innan vi skaffade katt bestämde jag att när jag skulle skaffa en katt skulle den heta muffy. så hon var lite mer min än Ms. hon var gosig som få och hade en tät päls om lätt hade räckt till två katter. hon var bra mycket modigare än zelda, vågade sig fram och nosade på albin när han hälsade på medan zelda låg och tryckte nånstans i ett hörn. favoritmaten var ost och banan, ostkupan kunde hon höra långt innan jag ens tänkt göra mig en macka. sen gillade hon stoppa ner huvudet i svettiga skor också.

göttekatt. nu går jag och lipar lite.

2 kommentarer:

ausi sa...

Jag lipade en rejäl skvätt igår också :-(
Hon gillade mina svettiga skor och jag såg henne dyka ner efter bananskal i tunnan flera ggr. Hoppas hon har det bra i katthimlen.

Anlar sa...

Usch, vad tråkigt! Fast jag aldrig har träffat din katt fick jag en tår i ögat! Jag hoppas också hon får det bra i katthimlen! // Kram