2009/03/15

solsken

imorse fick M frukosttjänsten. slängde ihop bebismjölken, pressade in öronpropparna och försökte somna om. ryggvärken gör det lite svårare, men helt plötsligt var klockan elva och jag blev väckt av M och bebis. hon avlöste mig i sängen, och medan hon sov gjorde jag dagens nyhet på menyn, majspuré. det måste varit rätt gött, för hon rörde inte en min när jag bytte från morot till majs. sen smaskade hon i sig allt, och det var nästan två hela matskedar.

M åkte iväg till högman för terrängbygge (han håller på med sånadär figurer, ni vet som tennsoldater ungefär fast lite med avancerat) och jag gick ut en sväng med bebiskorven. istället för den vanliga utökade slättadammrundan via gunnestorps mosse, gick jag en längre bit och hamnade på 4H-gården. när jag var liten hängde jag där typ dagligen. jag blev lite förfärad när jag insåg att det var säkert 18 år sedan. en häst är visst kvar också, och hans namnskylt som jag fick måla. :D

två timmar senare är jag nu hemma. bebiskorv har somnat efter en smaskig portion gröt och vad gör jag, sitter med neddragna persienner när man skulle kunna bada i sol. fast å andra sidan, är det nerdraget ser jag inte hur skitiga fönstrena är. dags för vårstädning snart.

i fredags hade vi tjejkväll med grannbrudarna. glodde på knappt två halva filmer och åt mest glass. gårdagen började sedan på ikea. anna och åsa shoppade loss medan jag körde den ekonomiska varianten och fyndade 3 varor för ett sammanlagt pris av hela 24 kronor. bebisskålar (9 kr), diskhandskar (5 kr) samt krokar som man hänger på dörrar (10 kr). jag är nöjd. kvällen spenderades hos häggberts framför melodifestivalen. jag har inga kommentarer.

Inga kommentarer: