2010/02/12

bok på villovägar

igår fick jag ett mycket otippat, men ändå ganska trevligt telefonsamtal. en dam hade hittat en bok på ett tåg och sett ett namn skrivet i pärmen. hon hade blivit extra angelägen eftersom det handlade om en barnbok, och ville därmed undersöka om det fanns någon lite flicka där ute som var ledsen över att ha förlagt boken.

jag har inte världens vanligaste namn, åtminstone inte i sverige. gör man t.ex en snabb sökning på fejjan dyker inte mer än en handfull personer med samma namn upp. av den anledningen blev jag lite fundersam, men på ett bra sätt. det visade sig vara en ungdomsbok med hästtema. hepp, jag var med i polluxklubben som ung. vad som ytterligare gav ledtrådar i jakten på ägaren var en notering, "del 3". sjukt nog var detta slutklämmen som för mig bekräftade att det var min gamla bok som närmare 20 år efter att jag läst den fortfarande cirkulerar och blir läst.

oh teh joy. damen skulle skicka vidare den. <3 återanvändning!

Inga kommentarer: