2010/02/18

vecka 1

imorgon hägrar fredagen och första veckan på praktiken kan därmed bokas av som avklarad. hittills har det gått hur bra som helst. sitter på fjärde våningen med utsikt över älven. ser små och stora isflak passera förbi, vissa med en massa vass. ibland är det även en och annan båt som sakta puttrar förbi och stoppar trafiken med broöppning.

än så länge trivs jag hur bra som helst med både företaget och arbetsuppgifterna. det återstår att se hur det kommer att utveckla sig. förhoppningsvis kommer jag få användning av allt jag lärt mig samt fylla på skafferiet i hjärnkontoret såpass mycket att jag inser att det är det här jag vill jobba med.

tanken är att jag ska läsa in mig på ISO 26000 samt GRI för att kunna jobba vidare därifrån. ISO-standarden är sådär lätt, har inte hunnit få kläm på alla facktermer ännu, så jag kör den professionella varianten och översätter med google translate. hur bra som helst.

snart fyller jag dessutom år. födelsedagarna känns inte så viktiga längre, åtminstone inte mina egna. minigrisens ettårskalas kändes mycket mer spännande än min kommande trettiårsdag. inte för att jag har nån åldersnojja direkt, men mest för att... det är inte nån stor grej att fylla år längre. jag bjussar närmaste släkten på lite kaffe och kanske en och annan torr finsk pinne. så är det och så får det bli.

sen så snöar det igen. trött är jag. på snö. enough!

2 kommentarer:

ausi sa...

Vad kul att praktiken känns bra, nice med utsikten :-) Om du börjar jobba där sen kan vi spana med kikare på varandra :-)

hochlash sa...

jag sitter där maj ut så vi hinner nog kika en hel del på varann. :D