2006/07/31

pissregn

vaknade ohyggligt tidigt i morse av att det började regna. normalt sett är det väl okej, men inte när man ligger i en husvagn, och det låter som om man ligger i en plåtburk i en dusch. nåväl, upp och hoppa, äta frukost och sen jobba. bror, jag och martin började klyva spåren efter gudrun igår eftermiddag. det är en hel del kvar än, men jag måste torka lite, ty regnkläder hjälper inte så hemskt mycket när himlen öppnat sig.

dessutom läcker skorna jag hade på mig. får nog bli gummistövlar sen. förhoppningsvis lättar det snart, vilket det iofs precis har gjort, men att det håller i sig vore skönt också.

sista veckan på semestern, ja. typiskt nog är det väl nu man får för sig att göra alllt det man hade tänkt att hinna med under fyra veckor, men som man inte orkat göra för att det varit så förbannat varmt. o, så svenskt av mig att gnälla på vädret, även när det är bra, men vafan, jag är inte gjord för att klara av tretti graders ihållande värmebölja när jag haft på bordsfläkten på jobbet sen i början av mars.

om man skulle ta och halsa lite kaffe, och sen börja jobba igen, koffeinstinn. martin har gett upp och åkt hem, bror kommer tillbaka senare efter lite fastighetssköterier.

hade varit gött och överraska farsar till den milda grad att han trillar baklänges eller börjar gråta, när han ser att vi fått bort allt. om vi får bort allt.

Inga kommentarer: