2008/10/11

hungrig

kunde inte somna om efter ännu ett nattligt toabesök. var tvungen att hasa mig upp ur sängen och rota fram nåt ätbart. det är illa när det inte är magen, kisset eller nåt annat kroppsligt som får en att inte kunna somna om, utan att man är HUNGRIG. nattmacka is the shit, men nu var det så att kylen skrek av tomhet. det enda jag lyckades hitta var en skvätt jordgubbskräm. mättande.

desperat försökte jag hitta när affärerna i närheten öppnade. det tidigaste var willys som slog upp sina portar vid sju, men en halvtimme innan kändes ögonen så sandiga att jag bestämde mig för ett försök i sängen igen. sen hade det inte varit snällt att tvinga upp M klockan sju en lördagmorgon heller. speciellt inte när han igår kväll bad snällt att få sova för han var trött. med andra ord: snälla, föd inte än.

har blivit väldigt medveten om var exakt min livmodertapp sitter. eller modermun som barnmorskorna kallar det. modermun. smaka på ordet. lite nasty? IAF. i onsdags när slemmet började släppa så kände jag stickningar i den vid ett par tillfällen. ungefär som att nån petar en med en nål ett par gånger. inte ont, mer irriterande. men creepy på nåt sätt. igår kväll när jag kom hem innanför dörren så högg det till i tappen, nu vet jag definitivt var minigrisen kommer komma ut. hugget resluterade i något som några timmar senare såg ut som den djupaste bihåleharkling du kan tänka dig. jag älskar äckla folk med prat om kroppsvätskor. :D

ingående detaljer om graviditetsrelaterade kroppsvätskor kom upp som samtalsämne på gårdagens tjejkväll. precis innan pizzan dessutom. jag och petra, som redan fött barn, tyckte det var rätt underhållande att se resterande flickors reaktioner om vad som komma skall när de själva kommer till den tidpunkt som innefattar slemproppar och avslag och allt som inte är så himla rosenskimrande med att avla barn. hah.

ikväll ska jag döda lite tid på en födelsedagsfest. förhoppningsvis blir det så roligt att jag för en stund iaf glömmer bort hur otålig jag är nu. bah.

Inga kommentarer: