2008/10/01

oktober

ok, nu är det iaf oktober, den magiska månaden. enligt kalendern är det dessutom exakt tre veckor till beräknad ankomst av minigris. tre veckor är kort tid om man är på jobbet och har mycket att göra. tre veckor går fort om man inte har något speciellt inplanerat längre fram. tre veckor går INTE fort när man går hemma hela dagarna och bara väntar på att få se vad som gömmer sig paketet som ligger på magen och läskar en varje dag. värre än alla julaftnar och födelsedagar tillsammans. garanterat.

idag vaknade jag före väckarklockan, men jag vet inte riktigt om det är nån större bedrift med tanke på att den var inställd på 11.00. ligger nu något före tidsplan, då jag redan hunnit äta frukost. nästa stora projekt blir att duscha. sen bär det av in till stan och fika med andra magar.

lyckades fumla till det vid flytten från gamla lägenheten. trodde att en enkel flyttanmälan av elnät skulle lösa mina problem, men tydligen så måste man säga upp ett befintligt avtal, annars ligger det kvar och tickar på hos nästa hyresgäst. två månader fick jag betala för nån annans tevetittande och porrsurfande. inte för att det gör så mycket såhär i efterhand. har fått slutfaktura från både elleverantör och elnätsleverantör. elnätet hade en rest på 5,55 kr vilket blev avskrivet. elen hade jag betalat för mycket så nu fick jag en avi med utbetalning på 609 spänn. häppijoi! min klantighet gjorde inte så mycket i slutändan.

om man skulle försöka raka benen när man ändå har lite extra tid. det tillhör numera högen med aktiviteter som inte går så smidigt nuförtiden...

Inga kommentarer: