2008/10/09

trött men förväntansfull

två dagar i rad har jag känt ett behov av en middagslur ca 2 timmar efter att jag gått upp. båda dagarna har jag haft fika inplanerat, vilket har begränsat möjligheten till sömn. däremot har fikorna blivit inställda båda gångerna. häppijoi för mig, då har jag kunnat sova vidare. visst är det tråkigt att inte få fika, men när man ligger under ett varmt täcke känns det som det inte spelar nån större roll...

igår började dessutom slemproppen, mmmm, lossna. känns lite som point of no return nu. inte för att jag kunnat ångra mig tidigare, men nu är det liksom slutgiltigt. är i vecka 39 så det är bara att vänta på att nåt ska hända.

vänta var det ja. som om man inte gör något annat. för omväxlings skull vaknade jag med lite magont, men självklart övergående sådan. det tråkiga med graviditeter är att man får ett datum, men det är bara ungefärligt. är man inte den som får ett planerat snitt får man ju gå i ovisshet och slita sitt hår. betryggande dessutom att på föräldragruppen igår få veta att inte ens läkarvetenskapen vet vad det är som gör att en förlossning sätter igång. ha, tänkt så många huskurer som plöjs igenom, helt i onödan.

nu ska jag ta mig en cykeltur bort till affären och handla lite. gå med matkassar, inte min grej. cykla is the shit. tur att man har en bred sadel som förhoppningsvis gör cykelturen något angenäm. men först: dusch.

Inga kommentarer: