2008/11/20

eau de bebiskräks

minigrisen sov hela kvällen igår, vilket blev lite jobbigt för min del på natten sen. amning, kräks, ersättning, kräks i en enda stor sörja. tjugo över två låg hon på mitt bröst och somnade till slut. tjugo minuter senare fick hon flytta ner på sängen igen så jag kunde sova. för det går ju så himla bra när man är på helspänn och lyssnar på om hon vaknar...

mat igen vid sju, denna gången gick det smärtfritt. tills jag vaknade vid tiotiden och insåg att jag inte var riktigt lika pigg som man borde efter en natt sen denna. M har fört över sina bacelusker till mig. fick ringa hem honom då jag knappt orkade hålla i minigrisen. när han väl kom hem och tog över passade jag på att kaskadvomera. sen gick jag och la mig.

lyckades kräkas upp panodilen vilket gjorde att febern fortsatte gå upp till 38.5. nu har jag kräkits igen, men denna gången hann jag inte ta några tabletter innan.

det är jobbigt när man inte kan gosa bebis. speciellt när bebis vill gosa.

1 kommentar:

anna sa...

usch då stackarn, hoppas du känner dig bättre snart!
jag vill också gosa bebbe :D