2008/11/03

ensamma hemma?

idag var första dagen hemma utan M som tar över så fort jag behöver göra något som inte går att göra med ålen på armen/i tutten. jag kan däremot inte säga om det gått bra eller dåligt eftersom brudarna invaderade soffan. det blev nästan slagsmål om vem som skulle få hålla minigrisen.

i den här farten kommer inte mina armmuskler hänga med i samma takt om grisen växer, vilket kommer resultera i att jag inte orkar bära henne. jag måste med andra ord skaffa en barnflicka.

jag har en kandidat tillgänglig att importera från finland. detta är den anrika familjetraditionen som startades då min moder var barnflicka åt min kusin som sedan var barnflicka åt mig. nu är en av hennes döttrar på tur för min dotter. traditioner är till för att följas, speciellt när de gagnar en själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

En barnflicka skulle onekligen lösa en del av mina issues också. Finns det flera på lut så skicka hit dem. Jag lovar att skämma bort dem deluxe. :D
/P