2008/11/24

måndag igen

insåg just att de två tidigare inläggen är typ varandras raka motsatser.

det är ruggigt ute idag men inte lika rövkallt som igår. kan ha att göra med snön som sipprar ner. stannade till på ena sidan dammen under promenaden och lyssnade till snön som fick eklöven att prassla. som regn på ett plåttak, fast ändå inte.

sen undrar jag vart ankorna tagit vägen. de som jag hittade i en liten öppen del av dammen motsvarar inte den mängd som befolkar vattnet under varmare årstider. har de hamnat nån annanstans på vinterförvaring tro?

runt dammen möttes jag av två hundägare med 1+3 hundar, en gubbe som pratade i mobiltelefon, parkarbetarna som körde en miniliten lastbil samt en gubbe med rollator. det var med andra ord inte så många som vågat sig ut i hösten första snöfall. själv kombinerade jag det med paketuthämtning på preem samt fruktinköp på simmo. 6,90kr/kg för bananer, det är grejjer det. sen att jag måste smygäta dem för muffy, det är en annan femma.

hon är för övrig trattifierad igen.

har inte ammat på över ett dygn nu. den sista snutten fick hon igår morse. det började med att hon fick kväljningar när hon fick in tutten i mun, sen kräktes hon när hon sugit klart. känns inte alls så jobbigt då. dessutom fick hon en napp av mormor som hon gladeligen sugit på. för övrigt har tuttarna återfått sin ursprungliga färg igen. amningsbruna bröstvårtor är inte så heta.

Inga kommentarer: