2008/11/16

pump up the jam

det går inte jättebra, men det går framåt. har inte hunnit pumpa sådär jättemycket, det är full rulle ändå. har sen igår fått ihop 30 ml som ligger på kylning, varav 10 ml kom från den senaste pumpningen. så lite bättre resultat har det blivit. kanske kan ha berott på att jag låg själv inne i sovrummet och läste bok, the secret. eller att det faktiskt har effekt med allt te och öldrickande och ihärdigt pumpande och ammande.

däremot har vi nästan gett upp användandet av amningsnappen helt, vilket är rätt skönt. det är lite bökigt att hålla reda på plastmojängen hela tiden. dessutom fastnar det en massa katthår på den hela tiden så man måste hålla den ren. blir lite mer engagerat sug från minigrisen utan den också.

hemma hos mamma och pappa är det alltid skönt, för då vet man att man kanske inte behöver ha ålen på armen hela tiden. eller rättare sagt, man vet att man får slappna av rätt mycket. nu är mamma ute på promenad, och hon tog med grisens kusiner, så det är tyst i huset. om man bortser från diskmaskinen då.

klippte mig igår. himla skönt att bli av med en hel del svinto-burr i nacken. dessutom var det den delen av kalufsen som fortfarande hade den mesta gamla färgen kvar sen förra hösten då rött var modellen. nu har jag en jämnlång page istället för den horribla champinjonfrisyren jag drog på mig i somras efter ett frisörbesök. kanske unnar jag mig nya slingor om några veckor också så man ser någorlunda piffig ut. den zombielika mammalooken är inte riktigt min grej än.

bastun börjar närma sig slutspurten nu. igår lades den sista skifferplattan och nu håller M, pappa och bror på att fogar skiten. får ta på mig lite mer kläder och gå ut och ta en bild. för det är kallt nu, drygt fem plus. vintern närmar sig med stormsteg.

Inga kommentarer: