2008/11/18

segstartad

gårdagkvällen spenderades hos mor och far. M, bror och far fogade klart bastun, medan jag, minigrisen och mamma satt inne och huttrade. eldade på för fullt i kaminen, tände en himla massa ljus innan det till slut blev varmt. det maxades med bastubad samt rostade kvällsmackor med te. jag trodde jag skulle dö av värmeslag. kom inte i säng förrän närmare tolvslaget, och då skulle det tuttas. ingen sömn här inte.

skulle gått upp i ottan idag. hade tänkt åka ut på stan och fika med andra mammor, men jag somnade ifrån de tankarna. gjorde det väsentliga, mat till minigrisen och ringa bvc för att få recept på specialmaten till henne. den får man för övrigt hemlevererad, så man slipper ta sig till apoteket och stå i kö bland en massa sjuka människor.

M har varit hemma hela dagen då hans mage gått över i flytande form, samt att hans kroppstemperatur är något högre än normalt. stackarn lider av att inte kunna gosa med snuttekorven. buhu. =(

för att kompensera att vi inte kom ut på stan idag tog vi en svängom på backaplan istället. man får helt nya perspektiv på det här med att gå i affärer när man inte kan röra sig helt fritt. dessutom är det inte alltid helt anpassat för barnvagnar med hissar och breda gångar. man får passa sig så man inte välter en monter med dyrbar kristall...

nu väntar jag ivrigt på att sjömansbiffen ska bli klar. i wish i was eating it right now.

Inga kommentarer: