2008/11/23

slappahelg

det blir rätt lugnt för vår del när vi åker hem till mamma och pappa. jag kan ligga med fötterna på bordet och läsa svensk damtidning eller bara glo på teve. M är ute och grejar bastu med farsan och kastar sedan ut honom ur den andra. morsan går helhjärtat in i sin roll som mormor och släpper inte minigrisen ur sikte. eller ur famnen.

igår kräktes hon en hel del. sen sov hon nästan hela natten. har funderat på om hon blivit smittad av vinterkräksjukan. men hon verkar rätt nöjd ändå. dessutom kissar och bajsar hon som hon ska, till skillnad från en annan... däremot är jag lite fundersam över att hon kräks upp mammamjölken. det är iofs ganska stor skillnad i smak på ersättningen och den söta tuttemjölken. hon kanske inte har nån större sweet-tooth och ratar dom få dropparna som kommer ur mina arma bröst.

nappen börjar verka lite mer lockande också. häppijoi!

2 kommentarer:

ausi sa...

om jag inte är helt fel ute så vill jag minnas att småungar inte brukar få vinterkräkan ( va på föreläsning för ngn vecka sen) :-)

ausi sa...

Jag dementerar föregående inlägg, mindes det baklänges.. de kan tydligen smittas.