2008/12/29

#"&#försäkringskassan¤&#"#%!!!

föräldrapenningen skulle kommit den 23:e. det kom inget då, och inte idag heller, vilket är nästa bankdag efter den. sjukskrev mig tre dagar för vinterkräksjuka då jag inte ens kunde komma upp ur sängen. efter en chatt med FK så fick jag svaret att det räcker med att skicka in blanketten som man får hem för att fortsätta få föräldrapenning som vanligt. men NEJ. nu när jag ringde (tre försök med överbelastning, därefter 24 minuters väntetid) fick jag svaret att man utöver att skicka in en blankett måste ringa in och meddela att man ska fortsätta få FP som vanligt. som att dom vore fem år och inte fattar det direkt. "det beror på att det är två olika ersättningar". hallå, samköra databaser?

inte nog med att vi har kasst med pengar från början, nu får vi vänta på dem en vecka. blir till att låna pengar så länge så räkningarna blir betalda i tid...

1 kommentar:

elvis-elina sa...

Annapannakaffekanna!! Saknar lilla grisen som säkert blivit en söt liten kulting vid detta laget. Måste ses!! Förövrigt är jag otroligt glad för att slippa ha något med F- (fuck) kassan att göra, har hört så många mardrömshistorier om dom senaste tiden... otroligt år 2009!!! Gott nytt förresten!!