2008/12/10

bättre än bäst

bebisen ylade hela kvällen och sov inte alls bra under dagen. dock visade det sig efter en stunds upprätt vaggande att hon faktiskt bara hade tappat bort en rap. efter det var det läggdags och hon somnade som den minigris hon är.

vid fem gick jag upp och fixade frukost till henne. jag märker att hon ändrat karaktär på sina ljud nu. ska man ta en rap-paus mitt i maten kommer det ett ljud som skulle kunna skära genom betong. ljudet är väl beprövat sen tidigare, men idag nådde det helt andra nivåer på decibelskalan. och när jag bytte blöja protesterade hon nästan hjärtskärande. jag tror hon övade på hur hon skulle kunna få mest medlidande igår.

efter maten var hon mätt och belåten. hon låg på en kudde och vevade med armar och ben och skrattade och pratade för sig själv medan jag försökte spela opåverkad och lösa sudoku. att jag inte dog en skvätt där. sen somnade hon.

nu ligger hon och trynar i väntan på lunch. babyvakten verkar inte speciellt pålitlig, iaf inte när den ligger i vår säng. i hennes säng funkar det, men det är ju inte där hon ligger just nu. det är stunder som dessa man får lita på sin superhörsel som brusas av tinitusskrik och en rasslande datorfläkt.

Inga kommentarer: