2008/12/18

hygien

shit pomfritt vad jag känner mig ren. till min stora lycka var M helt slutkörd efter en tuff arbetsvecka med ytterst lite sömn (han får skylla sig själv som inte kan sluta läsa på kvällarna) i kombination med att grisen blev bölig efter badet. nu ligger båda och trynar i sängen. under tiden passade jag på att tvaga mig själv ren från säkert 500 gram döda hudceller. (för största möjliga hudmängd, gnugga fötter och tår). vattnet var helt simmigt och grått. skövlade även bort den vildvuxna behåringen på mina negligerade ben. den egna hygienen hamnar lite väl mycket i skymundan ibland.

likt sin mor har minigrisen med viktuppgången fått lite fler hakor och medföljande veck. i dessa har det en tendens att samlas diverse katthår, hudavlagringar samt en hel del spyor. vi har en alldeles egen kräksbebis. tänk sedan vilka fantastiska aromer det bildas av dessa olika ingredienser. jag skulle nog kunna jämföra det med typ... gammal mutta? inte nåt man vill förknippa med sin bebis. vill man ha god bebislukt får man fanimej skrubba hals.

imorgon är M ledig, plus att barnbidraget kommer. man kanske skulle kalasa till det lite med nåt smarrigt till frukost.

Inga kommentarer: