2008/12/08

nya tag

ok, nu jävlar ska här promeneras. blev lite deprimerad när jag ställde mig på vågen hemma hos föräldrarna. alla fikor och julmustar har börjat ta ut sin rätt nu. det minskade visserligen 2 kilo efter ett toabesök, men ändå. det är nog dags att damma av wii fit och kanske ta fram hemmaträningssetet jag snodde från morsan med ambitionen att hålla mig i form under graviditeten. det blev mest fika.

ok, det blev bara fika.

tog en svängom på stan. köpte dock inga julklappar, det är lite problematiskt i år när man har rätt begränsad ekonomi, samt att fantasin börjar tryta. många år har vi haft helt klockrena julklappar till alla, men det är inte helt orimligt att alla blir nöjda nu heller.

igår hälsade vi på en annan bebis, som är 5 veckor yngre än minigrisen. jag tror dom i hemlighet planerat nåt via bebistelepati, för när vi kom fram hade båda näst intill identiska kläder. minigrisen hade hello kitty body, vita kalasbyxor och en brun plyschklänning. den andra bebisen hade vit body, vita kalasbyxor och en brun manchesterklänning. helt bedårande när de låg bredvid varandra.

imorgon är det mammafika, och om det vill sig väl kommer jag gå in till stan. eventuellt får jag damma av regnkläderna ifall vädret är dåligt. sist jag kom i dom var på midsommar, och då tror jag jag inte kunde knäppa byxorna. är dom tajta nu får jag fan köpa en poncho, för ska man ut och gå i göteborgsvintern är paraply inget att komma med.

Inga kommentarer: