2008/12/02

re:renlighet

redan igår kände jag ett enormt behov av att duscha, men omständigheter gjorde att jag på något sätt lyckades prioritera bort det. åkte in till stan med kusinen och hennes väninna för att möta en av våra mostrar som skulle besökas innan flyget hem till finland igen. åkte med dit och fikade och åt. tog bussen tillbaka in till stan, backaplan, där M väntade med bilstolen. åkte till det nyöppnade mediamarkt i bäckebol och köpte julklappen till oss själva från varandra, en nikon d60 med två objektiv och en extrablixt. jamjam! sen sju igårkväll har jag redan hunnit ta typ 130 bilder. häppijoi!

men iaf. åkte till Ms föräldrar efter shoppandet, och var inte hemma förrän efter tiosnåret. inte läge för en dusch då. planerade då att ställa klockan lite tidigare och duscha medan minigrisen sov. för inte en chans att jag skulle visa mig ute med det här flottiga håret. torrschampoo i all ära, men efter att man sprayat två dagar i rad gör det inte längre nån skillnad. tvärtom nästan. borde vid det här laget redan innan förstått att saker aldrig blir som man tänkt sig när det är bebis inblandat. snoozade mig igenom den planerade duschen för att sedan väckas av en ylande bebis. sen var klockan så mycket att det redan var läge att åka in till stan för att inte missa dagens mammafika.

och det var nåt nytt för mig. har varit och fikat med grisen tidigare, men då har det varit med bruttorna utan barn. nu fick man trängas med horder av barnvagnar och ätande bebisar. att dessutom ansluta sig till folk man bara känner till namnet, och alter egon dessutom, gjorde att det kändes lite som en nervös blinddate. det är här man ska ha en backup som ringer och kollar läget efter en stund så man kan fejka nåt akut och gå därifrån. jobbigt däremot om man själv är den som är så trist så folk går. det gick rätt bra ändå. ingen behövde bli räddad.

fikat avslutades med en promenad till redbergsplatsen med trevligt sällskap. hade tänkt gå hem över bron, men sträckan blev ungefär densamma, fast i ett annat väderstreck. hem åker man ju raka vägen med 17, så i slutändan blev det bra ändå. måste ju röra på mig för att kompensera de kalorier jag inte förbränner nu när jag inte ammar. för att inte tala om allt fikande som bygger på det redan existerande fettlagret.

torsken luktar nu värre än gamla fötter. har det inte blivit bättre till 2-månaderskontrollen med bikarbonatlösning a.k.a torskvattnet, får jag be om riktigt svampmedel. har fått en del praktiska tips jag ska försöka med. hoppas det funkar, bebisar ska ju lukta gott för bövelen! om man bortser från bajset då.

2 kommentarer:

anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna sa...

jag är ju din backup! fast det är ju inte förrens imorrn iofs :D är det samma mammaor du ska fika med då?
och jag ska nosa bäbis oavsett hur mycket torsk hon luktar ;)