2009/01/11

köra bil

efter många övertalningsförsök har M insett att bebis är säkrare i ett babyskydd än hon var i min mage, så det är inga som helst problem att övningsköra. enda är att hon sitter själv i baksätet, och då kan det bli lite krångligt om hon börjar yla, men då är det bara att försöka stanna, om det är så att det behövs.

körde fram och tillbaks till föräldrarna och tog en sväng i bastun efter att ha mastodontfikat i busters gubb-ära. petra är bulltanten nummer 1. buster blev helt lyrisk över sin present. ibland lyckas man pricka rätt. =)



i sommar hade jag tänkt ha körkortet i näven. det handlar nog bara om att prioritera om sin tid lite och se till att teorin blir pluggad, samt att man tar sina chanser att övningsköra med M då bilskolekassan ekar tom för tillfället.

jag är inte direkt organiserad av mig, så jag borde kanske använda min almanacka och försöka planera mina dagar lite mer aktivt än att ta dem som de kommer och se vad man ids göra. en anslagstavla eller whiteboard i storlek större hade inte suttit fel, eller så får jag disponera utrymmet på den befintliga lite vettigare.

bör nog se över mina slappgener lite också innan M spräcker ett blodkärl i pannan när han vansinnesstädar efter mig, bara för jag inte plockar undan efter mig direkt. jag är världsbäst på att sprida ut saker och sen inte städa undan. iböad kan det bli så illa att jag kan kliva över nåt i flera dagar utan att jag reagerar över det medan M sliter sitt hår. själv blir jag småirriterad över faktumet när jag måste röja undan efter mig själv när jag ska sätta mig och pyssla och inte ens kan se bordet.

1 kommentar:

ausi sa...

ja körkort tills i sommar låter bra, för då kan vi göra avancerade utflykter tillsammans :-) i sommar