2009/01/26

måndag morgon

uppe i ottan och mata hungrig bebis. medan bebis sen tog en tupplur vinglade jag runt på en knarrande pilatesboll. under en av övningarna när man ligger på rygg upptäckte jag att målaren gjort ett jävligt taskigt jobb när han målade taket i vardagsrummet. han tog kanske också en tupplur och glömde måla klart det han påbörjat.

en gång i tiden kände jag mig väldigt nyttig och köpte en ekologisk lätt müsli, vilket innebär total avsaknad av sånt som gör müsli gott som typ nötter och russin och torkad frukt. istället består den av havreflingor, veteflingor, rågflingor och kornflakes. alltså inte cornflakes som är goda och gjorda på majs, utan kornflakes. av korn. jättegott. verkligen. inte ens när man försöker pimpa den med lite müslitillbehör blir den ätbar. däremot blir det rätt bra gröt av den. speciellt om man tillsätter lite krossad mandel eller solrosfrön. och sylt. för jag måste äta upp den då mina snåla sida säger till mig att inte slänga skiten trots att den smakar gamla fötter.

bebis är snorig, så nu är cirkeln sluten, det kommer stuff från alla hål i ansiktet. snoret rinner till den milda grad att M kastade ut bebis från sovrummet så hon fick sova i vagnen tills han åtminstone somnat. det gjorde iofs inte så mycket eftersom jag ändå var uppe. sen så kräks hon ju som vanligt. som nu när hon suttit i sin nya stol och lekt med lite leksaker. haklappar i all ära, men det går åt rätt många när det rinner konstant. sen så blir dom dyngsura direkt och eftersom de flesta inte är begåvade med skyddsplast blir kläderna blöta ändå. dom blir bara inte typ, söliga?

Inga kommentarer: