2009/01/02

pysselmani

en vacker dag kommer jag att greja ihjäl mig. jag har nog inte fixat och donat såhär mycket på evigheter. dessutom kommer jag på såna finurliga grejer så jag blir alldeles till mig i trasorna. om jag får lov att säga det själv så är jag full av fantastiska idéer. ibland är det nästan jobbigt att jag inte kan förverkliga allt på en gång.

för övrigt var nyårsfirandet hur bra som helst. vår del av nyårssupén var kött och sås. gjorde fläskfilé som var inte helt olik avskurna hästapenisar. hittade en ny fryst variant på willys som var skuren i många små bitar, inte som den långa dolmen man normalt köper. svingött trots att man hade hästgenitalier i huvudet. till efterrätt gjorde jag tigerkaksbrownies, och jag ljuger nog inte när jag säger att de var de godaste browniesarna jag nånsin ätit. andra tycke nog nåt åt det hållet också, eftersom två kylskåp genomsöktes i jakt på överblivna (hah! det blir inget över när det smakar såhär) brownies.

minigrisen trynade genom varenda nyårsraket medan babyvakten lyste ilsket rött av allt oväsen. hon vaknade lagom för att äta en halvtimme in på det nya året, och höll sig vaken till tre när vi väl kom i säng. hon kommer ha värsta magrutona snart, för halvligger hon på armen t.ex så försöker hon, och lyckas nästan komma upp i sittande. ska man göra så när man är elva veckor?

Inga kommentarer: