2009/01/29

rajtan tajtan

äh, jag är i en bloggsvacka känns det som. har så många bollar i luften just nu att skrivandet hamnar längre ner på listan. den tiden jag skulle kunna lägga på att blogga avsätter jag numera åt att laga, äta och bokföra mat. tur att man är föräldraledig, annars skulle man aldrig hinna med allt.

dagens shoppingrunda med grannbrudarna resulterade i en röd skål av plast från lagerhaus. 10 spänn kostade den. på rea. rea är bra. det är vad en stackars föräldraledig mamma kan unna sig. blev lite matt när jag hittade en skjorta på indiska jag inte hade råd med. det löser sig dock när jag får in lite extra stålar när jag river ner melodifestivalscenen efter premiärkvällen nästa lördag.

när jag kom hem diskade jag mastodontdisken som nästan hade börjat växa upp på väggarna. mina händer som var torra redan innan är nu fnasiga och ömma. jag ska provköra inotyol på diverse kroppsdelar då den gjort mirakulösa underverk på minigrisens dubbelhakeveck. all kräks, svett, katthår och hud är en gynnsam miljö för att det ska götta till sig och bli illrött, men med en svepning med inotyol är ond bebishud som bortblåst. kvar är len och fin rosa dubbelhaka.

onsdagens sminkparty, förlåt, hudvårdsklass, var trevlig. träffade andra föräldralediga mammor som också behöver lite piff i vardagen. dock insåg jag efter dagens luktrunda på bodyshop att jag har svårt att klippa banden och använda något annat. body shop 4-life! ;D

förresten är vår nya vattenkokare fantastisk. den är utrustad med en termometer så man kan se hur varmt vattnet är. för tevatten ska ju inte kokas, utan ha en temperatur på 70 grader, lärde vi oss när vi provsmakade té hos kinesen på hekulesgatan i höstas.

1 kommentar:

anna sa...

men äntligen nån som fattar detta med tevattnet! tycker tet blir bittert om man kokar vattnet. fast iofs, allt te smakar bittert nu när jag försöker dricka det utan fem kg socker i :D