2009/01/05

shit vad jag är hungrig eller vart tog min överläpp vägen?

bebiskorven tenderar vara lite glupsk sådär på morgonkvisten när hon sovit i mången timme. nappflaskan åker in så hetsigt att överläppen inte hinner fällas ut. mycket roande.

idag var nog premiären för dusch ensam. av ren bekvämlighet har jag tajmat tvagningen lagom till att M tar över stafettpinnen med korven, men nu fanns det inga gränser för hur flottig jag kände mig. dessutom kan jag bebisrutinerna rätt bra nu så jag vet att hon sover en bra stund efter sin lunchflaska.

min egen frukost var däremot lite grötig. 12 minus ute gör sitt i en lägenhet där elementen går på snålvärme. gröt är gott, men tragiskt nog håller den inte lagom temperatur för uppvärmning inifrån när man äter den med mjölk. duschen gjorde sitt plus att jag nästan skållade mig när jag diskade nappflaskor (det är nog dit hyresvärden lägger resurserna istället för uppvärmningen). nu toppar jag det hela med en jumbokopp chaité och smaskar på lite mandlar. blir jag inte varm av det här, då jävlar får det portabla elementet åka fram.

Inga kommentarer: