2009/01/25

vomera mera

jag hade hunnit glömma av hur illa bebiskräks kan lukta när de får mjölkmat. får rysningar av blotta tanken. jag byter bajsblöja any day, men kräks. nu får man nästan packa ner ombyte till sig själv om bebis lyckas lägga en kräksmissil på ens axel. som den smygisen hon sölade ner hela mig med i fredags på bvc. jag kände den rinna ner på handen, och då var det redan för sent.

nu är vi halvvägs in i matbytet. kvällens sista mål blev 50/50 kossa/majsmjölk och inte en röd prick så långt ögat kan se.

för övrigt pröjsade morsan ett helt års medlemskap på viktklubb.se till mig. jag sitter ju ändå klistrad framför datorn hela dagarna (nästan) så då kan jag lika gärna knappa in vad jag äter samtidigt. dessutom gick det rätt bra sist jag var motiverad.

imorgon ska jag testa min pilatesboll in action. hittills har jag suttit framför datorn på den vilket resulterade i lite lätt, ytterst lätt, träningsvärk i ryggen. slapp bäckenbotten och bukmuskulatur kommer vara ett minne blott och kanske kan jag inom snar framtid knipa av kissestrålen också. :D

1 kommentar:

ausi sa...

åhh viktklubb gick jag ner 8 kg med :-)