2009/02/24

bad hair day

igår kväll tvättade jag. satt på bänken och såg min spegelbild reflekteras mot de mörka fönsterrutorna och blev ständigt påmind om mitt hår. hade hunnit förlika mig med faktumet att få dras med en kissblond ton ett tag. mellan ett par maskiner gick jag hem en sväng, annars brukar jag hänga kvar och lösa en sudoku eller fem. utanför tvättstugan finns en bänk, på den satt två tonårstjejer, sisådär femton bast. den ena hade exakt samma färg på sitt hår som jag.

jag är femton. jag har glömt av alla mina fiffiga knep för att få till den fina sönderblekta nyansen som jag övergav för några år sedan. förvisso lät jag inte blekningen sitta i så länge av rädsla för att bränna av håret. för det gjorde jag en gång, och det gick av mitt på skalpen så jag såg ut att ha hockeyfrilla. jag börjar få långt hår, och vill helst inte tvingas till en kort frisyr igen.

så det är okej. i'm kissblond and proud of it!

Inga kommentarer: