2009/02/26

en dag på stan


tog en runda på myrorna på järntorget idag. gjorde lite fina fynd. en vas, två skålar och en såndär hällgrej till pet-flaskor. asbra. den sistnämnda kostar väl typ 70 spänn ny, minst. oöppnad förpackning, 20 spänn. :D


oså lite barnkläder. en jacka från mexx baby, klänning från lingon&blåbär, handstickade hängsleshorts, sparkbyxor à la gekås och en body från lindex med fem myror är fler än fyra elefanter.

sen har jag rantat runt i en massa andra affärer, mest på jakt efter ett par byxor att jobba i. får väl laga ett par brallor jag har hemma så jag inte riskerar att visa röven när de spricker. annars fick jag köpt en pocho i citycamo (paraplyet gjorde inte mycket nytta under dagens regnskur), lack till fönsterbräda samt konsoller. ja just det, klubbdag på body shop med 20% på valfri vara. fick 100 kr att handla för i födelsedagspresent från dem, så totalt betalade jag 8 spänn för en handkräm idag. mycket bra.

mitt i shoppandet tog vi ett pit stop på café husaren. deras fikasortiment är snuskigt. jag tror jag måste dit snart igen. nackdelen är dock att det inte finns nåt skötbord, men det funkar ju rätt bra så länge bebis inte bajsar. självklart gjorde hon det bara för att. typiskt.

Inga kommentarer: