2009/02/23

gröt överallt

bebis har börjat äta gröt nu. premiären filmade vi i förhoppning om en massa roliga grimaser, men det blev mest förvånade miner samt en och annan rynkning på näsan. däremot är det gröt precis överallt, så nån dag, när barnvagnen inte lugger i bakluckan på bilen på andra sidan stan ska vi åka och köpa de luxe haklappar på ikea.



åka idag är nog inte så upphetsande. både jag och bebis är förkylda. hon verkar vara på bättringsvägen och har inte vaknat av täppt näsa inatt. själv har jag drömt hemska drömmar med alla tänkbara fobier som jag har. den hemskaste var när jag misslyckades å av finlandsbåten på det vanliga sättet, utan tvingades hala mig ut på nån grej bakom båten som flöt som ett stöd. när båten sen började åka skulle den dras in och jag hamnade under vatten och det var brunt och kajkant och hemskt oså vaknade jag och kunde inte somna om.

Inga kommentarer: