2009/02/26

K som i totalt jävla kaos

jag är skitbra på att organisera och effektivisera stuff. sortering är min grej. det är bara det att jag gör kanske fem saker samtidigt, så allt tar fem gånger så lång tid som det skulle kunna ta. jag har t.ex svårt för att göra klart en grej innan jag börjar på nåt annat. M sliter sitt hår över detta faktum, men nu är ju han inte hemma som tur är.

har bunkrat upp med ett gäng PAPPIS som jag sorterat bebiskläder i efter storlek. ty måttbandet är min bästa vän kunde jag se att jag kunde få in tre lådor på höjd i förrådet innan det sa stopp. två millimeter till godo kanske.

hobbyrummet är nog det värsta kaoset i nuläget. om man bortser från vardagsrummet där det står grejer högt och lågt. i hobbyrummet har jag aldrig riktigt fått ordning på allt. normalt har allting sin plats, men eftersom jag varit pinsamt medveten om att jag har pysselgrejer lite överallt har jag väl kanske inte brytt mig om att organisera upp det. nu börjar det dock likna något. ett par timmars jobb till, så kanske...

så fort minigrisen ätit sin lunch om en timme eller så, så ska jag promenera till hornbach och se om det finns arbetsbyxor till mig. har två scener att riva i helgen. extrajobb är aldrig fel när man är föräldraledig. sen har jag en gammal mobiltelefon som jag ska se om jag kan få en slant för. nån hundralapp eller tre kanske, dumt att sätta ribban för högt.

Inga kommentarer: