2009/02/18

lekmadrass till bebis


kanske vore läge att visa upp ett av mina mer tidsödande projekt. sydde ett överdrag till madrassen till SYLLING extrasäng från IKEA av två ihopsydda madrasskydd LEN (plastad flanell) samt ett gammalt lakan plus en dragkedja i ena änden. på sydde jag figurer av diverse tygrester jag hade hemma, vissa fick lite stoppning i sig också. slaktade en gammal bebisbok från go'boken. snigeln fick sig ett pipande huvud, elefantens snabel är en skallra, solen är spegeln från bokens baksida samt lite prasslig plast i fjärilens (den där rosabruna blaffan) vingar. jag är en vän av projekt som inte tar längre än nån timme att färdigställa, så det här var psykiskt påfrestande eftersom det tog säkert två veckor innan jag blev färdig. mest berodde det iofs på att jag är vansinnig på symaskinen. idag går övertråden av efter sisådär tre till fem stygn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så jättefin!

anna sa...

åh vad fin! din lilla pysslare :D