2009/02/10

leverans

idag mellan 15 och 21 kommer soffan. väntan är alltid den värsta tiden när man vill ha något nu på direkten. som när man är gravid. sista veckorna är helt sjukt jobbiga. och jag kan inte ens tänka mig hur det är att gå över tiden. skillnaden mellan soffa och bebis är att soffan har vi provsuttit och vet exakt vad det är vi får. med bebis är det värre. det är nåt man inte ens i sina vildaste fantasier kan föreställa sig hur den är, hur den ser ut, hur livet kommer bli.

fast nu har jag ju min bebis, så då är jag tillbaka till att tycka att väntan på materiella ting är jättejobbigt. för att fördriva tiden har jag sovit. hann nästan bli lite nervös över att bebis var pigg och skulle hålla mig vaken, men hon spydde lite (i vår säng), snackade lite, sen kastade jag snuttefilten över huvudet på henne, så var det bra sen.

däremot har jag blivit telefonterroriserad så någon skönhetssömn blev det inte. påsarna under ögonen är svartare än någonsin, eller är det rester från sminkpartyt igår kanske? får väl se till att packa ihop bebis och skötväska och lufsa bort till gräddhyllan och roa det ynkliga preggot.

Inga kommentarer: