2009/02/06

öppna förskolan del 2

sedan förra vecakn har jag sett fram emot att gå på öppna förskolan igen. vi gick miste om sångstunden förra veckan, men idag lyckades vi bättre. en av familjelivsmammorna dök upp med sin plutt som är drygt en månad yngre än bebiskorv. en annan tjej med bebis hamnade med i vårat samtal. förra veckan var även hennes första gång på öppna förskolan, och redan då så kände vi båda igen varandra, men avvaktade. efter lite rassel i hjärnkontoret visade det sig att detta var tjejen jag delade rum med på BB. att hon sedan bor en spottloska från oss är ju dessutom lustigt.

det bästa med hela den här historien är ändå att jag på nåt sätt blivit en anekdot från hennes BB-vistelse. hennes utdragna förlossning som höll på i två dygn toppades med en snigel i ögat att jag kommer in mitt i natten och berättar att jag klämt ut min bebis på fem-sex timmar. denna historia verkar hon ha berättat med viss bitterhet för nära och kära, så jag lovade att försöka ta det lite lugnare när jag ska föda nästa gång. :D

Inga kommentarer: