2009/02/15

ryggont

gnälleri, gnällera. jag har ont i ryggen. kan det bero på alla oergonomiska lyft av bebis kanske? eller att jag helt enkelt är jävligt otränad? oavsett anledning är det jävligt irriterande. sen har jag ont i mina höfter också. sviterna från graviditeten börjar göra sig höra när man tror att kroppen klarar av påfrestningar som gick lätt som en plätt innan.

efter babysimmet idag åkte vi till mina föräldrar. M bastade, jag stickade. nu är vi hemma igen och jag roar mig med det fantastiska tidsfördrivet, vänta på att bebismat får perfekt temperatur. går att jämföra med att se på när gräset växer.

sen saknar en av soffkuddarna klädsel. reklamerade den på IKEA idag, då sömsmånen varit lite snål på ett ställe och gått upp. ett par veckors ledtid med administration, sömmerska samt post gör att det får se mongo ut ett tag. kanske skulle sy ett temporärt fodral imorgon. gärna i en extremt avvikande färg, bara för att.

annars gick helgen rätt smidigt trots krasslig ekonomi. morsan var ensam hemma i helgen, så hon mutade oss med en femhundring för att vi inte skulle åka dit i fredags. tog en tur på hornbach och köpte lite pyssel-supplies, sen gick M och drack öl med grannpojkarna och övriga inventarier på 7:ans ölhall. igår åkte vi förbi erikshjälpen, en loppis där morsan står som volontär lite då och då. fyndade en gåstol för en femtilapp samt ett par skor till bebis för 15 spänn. efter en ekologisk fika tog jag ett varv till och hittade ett par extra långa stickor. så nu stickar jag.

igår skrattade bebis igen. den här gången var det farmor som var rolig. det har gått ett par veckor sen sist, undra när det blir en vana? just nu är det mest ett konstant tjötande när hon samtalar med sina leksaker.

nu är det nog läge att kolla av temperaturen.

Inga kommentarer: