2009/03/31

äventyr på landet

idag tog ja och bebis landsbygdsbussen™ till kungälv för vidare transport till öppna förskolan i ytterby. vad gör man inte för att få mänsklig kontakt. jag är svältfödd på sällskap då M blir borta ohyggeligt många timmar varje dag. annars är det jag, bebiskorv och hunden. en-två dagar, okej, men inte en vecka.

eftersom bussarna går typ sjukt sällan anlände jag till öppna förskolan en timme innan stängningsdags. det gjorde inte så mycket eftersom vi gick vidare till hedvig som bjöd på macka och lånade ut en bumbo till korvbebis. den ser mest ut som en potta, men den är inte hård som man skulle kunna tro, utan i ett ganska mjukt material. den är najs då minigrisen inte riktigt kan sitta utan att falla som en fura.



just nu är jag ganska handlingsförlamad. har en massa grejer jag borde göra, som att fixa middag till mig och M, men inspirationen tryter då jag befinner mig i ett kök där man förd et första inte hittar nåt. sen är inte utbudet detsamma som hemma. gårdagens lunch blev t.ex inte så värst upphetsande. idealmakaroner med hamburgerdressing. fast det var ju mest av ren lathet det blev så. dagens sena lunch blev ännu mindre ansträning från min sida. en micrad gorby's. yay.

Inga kommentarer: