2009/03/02

judas prästost


så här fint såg det ut ikväll innan allt skulle rivas ner och skeppas till nästa spelning. det är svettigt att rodda, men kvällens pärs var ändå promenaden från scandinavium och hem, ty kollektivtrafiken på söndagnätter inte är nåt att skryta med. dryga timmen samt ett påbörjat skoskav senare är jag nu hemma. i lördags morse när jag kom hem från uffe lundell hade jag hunnit förfrysa röven, och det tog säkert en två timmar innan jag hade tinat. idag är det inte lika illa. däremot är muskelfästerna i höger knäveck ömma, som vanligt när jag går mycket.

annars började dagen redan 07.00 när minigris vaknade. stackars M hade migrän och gick upp och var en ängel och lät mig sova vidare. annars hade jag nog inte pallat med hela dagen. gick upp vid tio och bakade tårtbotten och fixade färdigt inför tårtkalaset vi bjudit in familj och grannskap till. jag är numera lycklig ägare till tre äppleburkar (i löööv), matchande bricka, grytvante och disktrasa. dessutom fick jag ett presentkort på mamma-baby-spa. götteligött.


nu är det läge att inta sängläge samt begrunda livets mysterier tills jag somnar. jag har ju trots allt dragit på mig ännu ett år av vishet. eller ja, nya erfarenheter iaf. och en bebis. :D

2 kommentarer:

ausi sa...

Haha fan anna när kom du hem då? Jag hade aldrig pallat av att gå efter roddningen, minitaxi :-)
Iofs kommer jag inte ihåg hur det var att vara helt rörlig. Såg knubbsälar på teven häromdan och kände igen mig i deras rörelser på land ...

hochlash sa...

palla och palla, har man inget val så måste man. jag betalar inte en taxi och går typ plus minus noll.