2009/03/17

alien invasion by chocolate bar

ok, jag hade en jävligt märklig dröm inatt. den började på en radiostation där jag hängde enbart i handduk (kvar sen bastudrömmen innan misstänker jag) där radioprataren var inte helt olik magnus betnér, men som senare i drömmen blev M. stationen fick en leverans av en chokladkaka, som helt plötsligt började mutera och till slut innehöll någon utomjordisk livsform som skulle erövra människokropparna. jag och M sprang ut för att föra chokladkakan i säkerhet, men då hade de utomjordiska flygplanen redan kommit ner och börjat skjuta laserstrålar. helt obemärkt lyckades vi passera nån kontroll och in i en skum dörr som ledde in i ett dammigt utrymme som i sin tur ledde in till något laboratorium där vaktmästaren dök upp. han var gjord av nån sorts intelligent gelé (bara kroppen). de hade en bassäng med sånt på baksidan. vi dök igenom den för att komma vidare till en sluss där vi skulle ta på oss skyddskläder. sen vaknade jag.

nu skall jag till jobbet och officiellt ta emot min uppsägning. ska ifrågasätta varför två personer med kortare anställningstid fick vara kvar, fastän jag vet svaret. i verkligheten är det att om man inte kunde ta deras arbetsuppgifter så fick man gå. jag är övertygad om att jag skulle kunnat ta dem, men eftersom jag är mammaledig fick jag sparken.

Inga kommentarer: