2009/04/25

full rulle

morsan blev lite besviken när jag kvart över sju stoppade in nappen i mun å bebis som somnade om. hon hade två armar redo för att ta upp henne och börja greja. för mig går det på ren reflex, så hon fick allt vänta till typ åtta innan hon fick ge henne frukost. själv låg jag kvar i soffan och slappade till runt nio innan skumpablåsan sa ifrån. makens arbetskamrater hade överraskat honom och ännu en nygift karl med en flaska bubbel och en låda jordgubbar var.

halv elva åkte vi iväg till erikshjälpen. eftersom vi låg inne med ett tajt schema var den enda luckan att mata bebis i bilen på väg till loppisen. sen inhandlade vi minibyrå och fåtölj (exklusive spetskudden). har funderat på att hitta nåt fint tyg att klä om fåtöljen i, det blir nog för mycket rött annars.




sen tog jag bussen och åkte vidare till saronkyrkans loppis där jag träffade annika och anton som för övrigt är 28 minuter äldre än minigrisen. iaf, för 89 spänn fick jag en massa mönster på bebiskläder, lite rosa mudd, två små plastskopor, två istärningsformar à la standardmodell, en blommig blöjbyxa, en ärmlös tunika till bebis, röda kalasbyxor, vita oanvända bebisleggings, en bebisnyckelknippa samt en skål av kålblad. jag får nog fotografera den vid senare tillfälle, beskrivningen säger nog inte speciellt mycket.

på nästa loppis hittade jag den röda barnkammarboken för en tia. sen åkte vi till nordstan där vi skildes åt. jag anslöt till minigrisens faddrar och min kära make. hah, det känns fortfarande jävligt skumt att säga make. promenad upp till bryggeriet där jag åt en dual-meat-burger. sen gick vi neråt igen, för så är det. upp för avenyn, dvs mot poseidon, och ner igen, åt andra hållet. på panduro köpte jag ett par väggdekorationsugglor, sen drack vi kaffe.

och sen vidare till nästa sällskap som grillade vid härlanda tjärn. dock gjorde vi ett pit stop på hemköp för inköp av proviant samt ett blöjbyte och toalettbesök på åhléns skötrum. vad hade man som förälder gjort utan dessa oaser?

nu är vi hemma och jag är redo att stupa i säng. hur jag gör har jag inte riktigt bestämt mig för än eftersom magen börjar knorra. nattmacka kanske?

Inga kommentarer: