2009/04/23

sömniga yl i ottan

06:13 i morse studsade jag upp ur sängen och försökte få minigrisen till att lugna ner sig. hon har de senaste nätterna ylat rätt mycket. vet inte riktigt vad det är på gång, men nu i morse måste hon ha drömt nåt hemskt eftersom hon grät i sömnen. då fattar hon liksom inte när man försöker pressa in nappen för hon är alldeles för upptagen med mardrömmarna. irriterande för M vars klocka skulle ringa en kvart senare. själv blev jag vansinnig på grannarna under som tog en halvtimmes dusch halv tolv igår.

sen borde väl det här räknas som definitiv vår också. man vet ju aldrig nuförtiden.


tog en svängom förbi erikshjälpen igår och hittade det här fantastiska glaset. den grå skålen har jag haft sen innan, men ställde den bredvid för att jämföra mina förhoppningar om att det faktiskt är en iittala. för det vet jag faktiskt inte, och morsan kunde inte riktigt komma ihåg om hon nånsin sett en sån heller. nån som kan tänkas veta?


sen hittade jag pjucks till bebis för en femtilapp. blev lite besviken över insikten att nya bebisskor i butik kostar runt 400 spänn när jag tänkte att jag skulle hitta billiga skor till henne i ullared. hur nöjd blev inte jag när jag upptäckte att damen som hade plockat på sig dom framför näsan på mig hade ställt tillbaka dem. de är ju helt oanvända. dessa ska bebiskorven lära sig att gå i. fotriktiga skor ftw!


idag borde vara en hemmadag med fixande och donande. t.ex så är fönstren i hobbyrummet så skitiga att jag trodde det var dis ute härom dagen när solen lyste. sen har jag en hel del ommöblering att göra om vi ska möbelshoppa på erikshjälpen på lördag. sen tittar man ut genom (det väldigt skitiga) fönstret och inser att vädret är fantastiskt och blir ytterst tveksamt om det faktiskt är en städdag idag.

1 kommentar:

nekku sa...

aldrig sett ett sånt glas, men man vet ju aldrig, -kanske är en iittala.