2009/06/30

svetto deluxe

det är helt sjukt jävla varmt just nu. jag är inte gjord för att hantera värme speciellt bra. att dessutom tvätta en dag som denna spär på skiten ännu mer. och ändå är detta den svalaste av senaste dagarnas värmebölja. dessutom har jag bränt mig på ryggen efter gårdagens häng på lundbybadet. minigris grejade i sitt soltält, badade lite och fick duscha ett par gånger medan en annan inte tänkte på att kleta in sig med solskyddet som låg i väskan. bah.

sen hade vi elavbrott förra veckan också. inte så mycket mer med det tänkte vi, fick bara ett litet avbrott i tevetittandet. minns inte ens vad vi gjorde under tiden. ett par dagar senare upptäckte jag att frysboxen i förrådet inte gått på igen när jag letade efter kylklampar. två pappkassar fulla med mat fick jag slänga. Mannen fick dra sitt strå till stacken genom att skopa upp sörjan på botten och skura rent. jag tvättar ju idag.



bebis tycker det är varmt också, somnar inte helt lätt. det funkar ganska bra om man lägger en fuktig handduk på huvudet så hon blir lite sval. kanske skulle prova detsamma på mig själv. nu har hon dessutom kommit ikapp sig viktmässigt. 20 gram till så är hon uppe i åtta pannor. det är en finfin bebis det.

Inga kommentarer: