2009/06/22

tvätten from hell

i vanliga fall ställer jag inte väckarklockan på mornarna, har ju en bebiskorv som väcker mig när det är dags att gå upp. idag ringde den dock kvart i sju då jag ambitiöst nog hade bokat både en vanlig tvättstation samt grovtvätten till klockan sju. till min stora förargelse var den ena tvättmaskinen avstängd för service, men inte fan såg jag nån servicegubbe skruva på den under tiden jag hade tvättid. löste det genom att boka tvättstationen passet efter också. så idag har jag tvättat mellan sju och fyra. herrejevvlar kan man ju säga.


har ni sett så här mycket ludd på en och samma gång, nånsin? två nya badlakan modell velour på ena sidan, sprillans nya. var invirad i den ena igår när jag bastade och var helt rosaluddig efteråt. jag lät bli att torktumla badlakanen efter första tvätten vilket visade sig vara big big mistake.


är är slutresultatet. fyra ikea-kassar, två stora kassar från lagerhaus samt en ica-kasse modell stor papperkasse, fast i plast. en gigantomatta i ull (70 spänn på loppis), 4 meter plastmatta som jag efter första tvätten fick skura med en nagelborste för den inte var riktigt ren (40 spänn på loppis den med) samt en liten trasmatta. 6 påslakan, örngott, tre dubbellakan samt ett bebislakan. Mannens badrock, typ hela bebiskorvens garderob samt hälften av våra också. hur mycket handdukar och badlakan som helst. förvisso hade jag sparat en hel del till grovtvätten, så allt är inte producerat sen förra tvätten, men det hade nog knappast varit såhär mycket om jag inte varit slapp och avbokat min senaste tvättid. aldrig att jag låter det gå så här lång tid igen.

jag trivs hur bra som helst här i ghettot. speciellt en solig dag som denna när alla charmas av bebis som hänger på magen (rövhatt, selen blev ju inte tvättad). dessutom fick jag en stor del av min tvätt vikt av en tvättstugegranne som verkade tycka att dete såg jobbigt ut att greja med bebis på magen. hur fint som helst.

dagen avslutades i bortre klövern på den soliga balkongen med två drinkar och med damerna som sällskap.

och nu sover bebis längst ner i spjälsängen till min stora lättnad.

Inga kommentarer: