2009/06/01

varmt

nu har vädergnället skiftat med värmen. jag hanterar inte sol och 25+ jättebra. gårdagen var sjukt svettig. det är sällan vädergudarna levererar mina beställningar, ändå bor man i blåsiga götelaborg.

igår var min första mors dag som mamma. när jag klev upp var mackorna färdiga och kaffet uphällt. dagen spenderades i slottsskogen tills vi inte orkade längre. sen åkte vi hem. jag och bebis tog en tupplur, och det var det skönaste jag gjort på länge. kan ha berott på den obefintliga sömn jag fick på grund av en irriterande fluga som jag först trodde var en spindel (gaaah) samt att både Mannen och mamma snarkade högljutt. bror som är fullkomligt outhärdlig fick sova i sovrummet med sina barn och farsan.

på kvällen lämnade vi bort katten till en ny matte. förhoppningsvis får hon det bra där med en ny lekkompis och allt. jag har haft skitdåligt samvete över att jag inte kunnat ge Zelda den kärlek hon förtjänade och behövde. nu kanske hon får ha det lite bättre förutsatt att hon trivs.



sen åkte vi och åt morsdagsmiddag på ribs. mmm, kött. efterrätten blev en bytta B&J, New York Super Fudge Chunk. i love! 1300 kalorier på ett bräde liksom. nu är det strikt diet som gäller.

Inga kommentarer: