2009/07/10

bakisdag

påminn mig nästa gång jag tror att det är en bra idé att gå ut mitt i veckan för att sedan vara hemma med bebis, bakis. påminn mig om hur jag mådde idag.

fy fan för kannor säger jag. speciellt i kombination med arbetskamrater som är jävligt snabba på att hälla på nytt innan man ens kommit halvvägs i glaset. jag har verkligen noll koll på hur mycket jag drack. inte nog med det, efter att liseberg stängt gick vi vidare till bryggeriet. som inlägget innan visar, satt jag helt plötsligt med två öl framför mig. förklaringen jag fick höra var, "du är ju mamma". jag ser ingen logik i det påståendet.

kom hem vid tvåtiden. kände mig inte sådär jättefull som många andra gånger med jobbet. det kändes rätt okej när jag vaknade kvart över sju av minigrisens kvittrande. tills jag gick på toa. fick lägga mig en stund igen för att ganska direkt återvända till toaletten igen. där satt jag lutad mot väggen och kallsvettades lite. sen var det bara att bita i det sura äpplet och börja mammadagen med en flaska välling.

har legat i sängen i bebiskorvens rum med henne på golvet i ett hav av leksaker. sen kom Mannen hem och tog över. åkte och handlade lite blöjor och sånt, sen gjorde Han mat som var vad jag borde ätit som bakfyllefrukost istället. eller nattamat för den delen. svingött. ghostbusters på det och kvällen var gjord.

vad lära av detta? tredje gången borde vara gillt liksom, fattar man inte efter gårdagen att det är meningslöst att dricka för man bara mår så sjukt dåligt, ja då vet jag inte. det blir ju inte bättre av att jag blivit fjortis igen och bälgar i mig dricka utan att tänka på hur mycket man kanske egentligen tål.

som sagt, påminn mig nästa gång så slipper jag en hel dags ångest.

1 kommentar:

Anlar sa...

Ha, ha...man lär sig aldrig! Undra hur många gånger man har sagt: Jag ska aldrig mer dricka!, sedan starten...