2009/07/07

materialism ftw!


här är min nya ögonsten. kände ett trängande behov av att ha en vettig dator att vara mobil med nu när jag ska börja studera på distans till hösten. vår nuvarande bärbara dator är ett opålitligt åbäke som inte är speciellt snabb. men denna, den är liten (får plats i skötväskan), rosa och min! eller ja, den är mest min. Mannen vill visserligen installera en massa spel på den att pilla med när vi åker på semester, men så länge jag får ha den när jag vill så är det väl inte så mycket att orda om.

ska undersöka möjligheten att använda mobilen som modem när man är ute på språng. hastigheten blir inte samma som med ett 3G-modem, men den smällen kan man nog ta. får känna på det liksom. än så länge sitter jag hemma med det trådlösa nätverket, och bara det är en befrielse. kan sitta med bebis på golvet i vardagsrummet istället för att dra med henne in i det minsta rummet i lägenheten. plus att nu kan ju Mannen och ja sitta framför varsin dator, igen. åbäket jag nämnde förut har ju havererat.

2 kommentarer:

Anlar sa...

Åååå...den var jättefin!! Me want!

ausi sa...

fiiiiiiin färg, rååååsa :-) rimmar på ett fint namn