2009/07/14

upprensning

det händer emellanåt att jag tömmer skafferiet på saker som gått ut för länge sedan och saker man vet att man inte kommer att äta innan det hinner gå ut. idag gjorde jag något helt annat. jag rensade ur skafferiet på sånt som inte är bra för midjemåttet, typ pasta och annat helt onödigt. vet inte hur många gånger jag tänkte att "herrejevvlar vad dumt det känns att slänga fullt ätbar mat". men å andra sidan, jag betalar inte för det bara en gång med pengar, utan en andra gång genom att midjemåttet envist klamrar sig fast i helt fel sifferkombination.

Mannen gjorde värsta goda maten till middag, butter chicken. till det gjorde jag en paneer som jag smaksatte med salt och färsk koriander. inga kolhydrater till, bara fett och kött. det är tre timmar sedan och jag är fortfarande mätt.

till saken hör att normalt sett när man äter en mumsig middag med t.ex ris, kommer sötsuget som ett brev på posten efteråt. men inte idag. ändå har jag legat i horisontalläge och klickat runt på receptsidor med hur mycket gött som helst.

förhoppningsvis är inte detta en i raden av misslyckade "dieter", utan något vi kommer kunna hålla oss till. enda svårigheterna blir väl när man är bortbjuden och inte har koll på allt innehåll. då får man se till att lita på sin självbehärskning (haha, i det här läget skrattar jag lite skräckslaget) och låta bli fällorna.

ja just det. lchf var det.

2 kommentarer:

ausi sa...

om vi bjuder så ska vi skippa kolhydraterna :-) kött och sallad e gött som fan

hochlash sa...

fett med gött är det. :D