2010/01/12

hej 2010!

jag hade börjat på ett fint inlägg att starta det nya året med, men jag orkade inte fixa klart, så det blir ett högst ordinärt inlägg som inviger 2010.

i förmiddags var jag på min första intervju för praktikplats. det gick ganska bra, och kändes bra också. vill verkligen ha den platsen. intervju nummer två för dagen blev inställd på grund av sjukdom, men i nuläget känns det som om tre minuters gångväg inte väger lika tungt som fantastiska arbetsuppgifter och utvecklingsmöjligheter. håll tummar och stortår för mig.

Mannen tog en halvdag för att ta hand om minigrisen som var alldeles för snorig för att följa med på intervjuerna. på eftermiddagen skulle vi spendera en del tid i tvättstugan, men när vi kom hem efter första maskinpåfyllningen, blev hon som förbytt. det var ganska uppenbart att hon hade ont, så jag ringde 1177 och fick rådet att ta mig till akuten då det verkade handla om en öroninflammation. Mannen plockade upp henne efter jobbet och åkte direkt till Hisingsakuten som öppnade fem. tjugo över sex var de på väg hem efter att ha varit på apoteket och hämtat ut penicillin mot öroninflammation. snabba ryck, det gillar vi när bebis har ont.

just nu har jag mest ångest, då jag lider av grav skrivkramp och dålig tidsplanering. inser att större delen av helgen kommer att gå åt till uppsatsskrivning, men jag försvarar mig med att det är den styrda formen som förstör det för mig. det var precis samma sak innan jul. nu är det lite svårare då jag ska utgå från 2-3 böcker. jag har format grundtanken i huvudet, men längre än så har jag inte kommit. argh!

för övrigt valde jag att byta hårfärg trots granndamernas vilda protester. har funderat länge på att sluta använda schampo då min hårbotten är snustorr med flottigt hår som följd. håret har sedan dess börjat skifta i kissgult, och det är inte riktigt nån nyans som jag trivs bra i. istället färgade jag det i den flådiga färgen "kashmir" som på vanligt språk kallas ljusbrun. vet dock inte om jag kan hålla med. brunt är det, men ljust, vettefan.

för övrigt har jag flytande panodil med jordgubbssmak i håret. kan meddela att det är väldigt klibbigt innan det torkar och blir stenhårt.

Inga kommentarer: