2010/05/21

projekt hårfärg

nu börjar det komma till det stadiet att håret ser katastrof ut hur man än försöker ha det. klippte det kort för att bli av med en del av det sönderblekta. en färgning och toning senare blev färgen någorlunda hanterbar. nu, 5 cm senare frestas jag att färga skiten igen. men det är bara att bita i det sura äpplet och låtsas som om man tror att det ser skitbra ut.

jag toppade håret ikväll i brist på annat att göra. ser snäppet bättre ut då jag fick bort en hel del risighet. målarfärgen från förra helgen sitter dock kvar. jag tror det kommer dröja ett tag till innan den försvinner. fick mannen att gå med på att putsa bort det, men det innebär att jag behöver slita loss honom från spelet han fick hem på posten idag.

sen är det en vecka kvar på praktiken nu. tog med mig 5 kg papper från kontoret för att kunna jobba hemma i helgen. det är min taktik. jobba dygnet runt med eld i baken. inte så hållbart. får jobba på det till nästa gång.

Inga kommentarer: